Matrica – nem csak gyerekeknek

Gyerekdivatról beszélve meg kell említenem, hogy sokat dob a megjelenésen az egyediség. Ne csináljunk a gyerekből hirdetőmatricát! Nehogy tele aggassuk nagy brandek logójával, hogy mindenki lássa, a szülei ennek és ennek a márkának a hívei! Ennél sokkal okosabban, ízlésesebben fel lehet dobni a gyerekek ruházkodását (mellesleg felnőttek is kerülhetnék ezt, hogy ingyen reklámoznak divatmárkákat a hátukon).

Amire én gondolok egyediség alatt, azt szó szerint kell érteni. Én nagyon csípem az egyedileg készített dolgokat, legyen szó akár szabászati termékekről, akár másról. Manapság egy szabót alig-alig tudnak megfizetni, ezért egyszerűbb megoldásokon törve a fejem arra jutottam, hogy nagyon cuki megoldás lehet, ha valami aprócska divatkiegészítőt egyedi tervezés alapján csináltatunk a gyerkőcnek. Ehhez fel lehet kérni egy szakembert, grafikust, illusztrátort, de ha van ügyeskezű rajzoló a családban, aki ért a grafikai programokhoz, az is nagy segítség lehet. Ha van egy jó képünk, akkor írjuk be a keresőbe a következőt: matrica nyomtatás budapest. Csak ennyit kell tenni, és a többi már adja magát. A Color nyomda részletesen elmagyarázza, hogyan kell leadni az anyagot, és aztán pikkpakk, el is készülhetnek a teljesen egyedi matricáink, amivel úgy dekorálhatjuk a gyerek ruházatát, ahogy csak szeretnénk.

Azt gyanítom, magas példányszámot rendelve éri meg igazán rendelni tőlük, tehát cégeknek érdemes ez leginkább, de én első ránézésre nem látok minimálisan rendelhető darabszámot, épp ellenkezőleg, azt írják, hogy kis és nagy tételben is igyekeznek minden vevői vágyat megvalósítani. Ez nagyon hízelgő, mert tényleg nem biztos, hogy berendelnék ezer darabot egyetlen matricából. Annak viszont nagyon jó, aki a cégét szeretné hirdetni, vagy mást reklámozni a matricával. Reklámajándéknak kiváló.

Magánszemély is vásárolhat tőlük, és rendelhet innen intézmény, cég, vállalkozás.

Zavarba ejtően sokrétű a termékpaletta, amivel foglalkoznak. Már említettük a matricát, de emellett rengeteg tárgyra rá lehet nyomtatni a grafikát, amit viszünk hozzájuk. Egy cég arculatához szükséges termékeket nagyon szépen elkészítik itt, legyen szó névjegykártyáról, vagy levélpapírról. Igen szép, amikor egy céglogóval s a cég színeivel nyomtatott levélpapíron kapunk üzenetet, főleg ha a borító is ehhez passzol. Ezek az apróságok sokat számítanak. Ezt nyilván tudja minden szakember, ezért is van ekkora piacuk: az ügyfelek elismeréssel gondolnak arra a cégre, aki a legapróbb részletekre is ügyelt, s feltételezni fogják, hogy ővelük is hasonlóan fognak bánni. A jó benyomás tehát a névjegykártyánál kezdődik.

Van még szórólap is, ami szintén sokat elmond arról, aki a szórólapot közre bocsátja. Hiszen ki menne el egy olyan eseményre, ami egy satnya, ütött-kopott lapra van nyomtatva? Nehéz azt hinni, hogy maga az esemény ezzel szemben észbontó lehet. A szórólap minősége máris az eseményt árulja.

Plakát is szerepel a kínálatukban, ez szintén perdöntő lehet. Hasonló funkcióval bír, mint a szórólap, csak nagyobb, nagyban kell jól mutatni, csábítania és kommunikálnia. Van még – a teljesség igénye nélkül – papírpohár, papírtáska, naptár, címke, alátét, ajtó akasztó, és ezek még csak az alap nyomdatermékek. Vannak viszont komolyabb reklámeszközök is, ezekkel legfőképp boltokban találkozhatunk, mikor egy-egy márka kiemeli a termékét, s ezekkel a mutatós eszközökkel él. Display, roll up, megállító tábla, kirakat fólia, irodai és jármű dekor, stb.

Hogy kicsit képet kapjunk arról, milyen színvonalon dolgozik a Color nyomda, elég csak rápillantani a referenciaként megnevezett márkákra, akikkel együtt dolgoztak. Ahogy tekerem a listát, bizony rájövök, hogy nagy eséllyel az ő munkáikat látom, ha bemegyek a plázába, ha besétálok egy szupermarketbe, egy bankba, vagy ha a tévét nézem – egészen megdöbbentő, hogy csendes háttérmunkásként micsoda teljesítményt visznek véghez. Le a kalappal!

A gépparkjukat is meg lehet tekinteni, és utána lehet olvasni a technikai részleteknek. Ez hozzáértőknek bizonyosan izgalmas olvasmány. Nekem inkább a végeredmény az, ami beszédes. A géppark egyébként rengeteg gépből áll, van itt nyomdai gép, kötészeti gép, meg utómunkához való is. Így, hogy nem egészen tudom, mit csinálhatnak ezek, csak azt sejtem, bonyolult munkát végeznek, és egy zseni ember kezeli őket, attól kerülnek ki belőlük zseniális művek.

Mellesleg a maguk szerény módján aprócska ikonokban ott vannak az oldalon az elnyert díjak is, amiket bezsebeltek. Igazán nem csoda, ilyen felkészültség mellett. Az elismerés persze a leendő megrendelőknek is jó visszajelzés. Aki nem akarja a véletlenre bízni a tervei kivitelezését, és nem elégszik meg, csak a legjobbal, az bátran forduljon hozzájuk, mert nem érheti csalódás.

A Color Nyomdának viszonteladói programja is van. Látszik, nagyban utaznak. Aki ebben érdekelt, írhat nekik, biztos kedvező ajánlatot fog kapni. Természetesen itt is leírják, hogy pontosan miben tudnak segíteni.

S végső soron néhány technikai részlet, amit mégsem tudunk kikerülni, hiszen ha úgy döntünk, hogy dolgoznánk velük, akkor az első lépés a miénk, nekünk, megrendelőknek kell leadni a grafikát, amit viszont kívánunk látni valamely termékükön.

A Color Nyomda készített a segítségünkre egy leadási segédletet. Itt beszélnek a betűkészletekről, a képekről, illusztrációkról, a színekről, a stanc, UV lakk, és hasonló spéci beállítások használatáról. Ezeket olvassa el mindenki többször is, mielőtt munkát ad le nekik, hiszen esszenciális infók ezek, hogy jó munka születhessen. Részletezik azt is, hogyan kell PDF-et írni, mert ebben várják az anyag leadását, s hogyan állítsuk be a kifutókat. Az apró-cseprő felmerülő problémákra is válaszolnak még, ami akkor érinthet, ha tőlük kérjük a tördelést is.

Javaslatuk van arra is, hogyan küldjük el nekik az extra nagy file-okat, hiszen egy hatalmas display megrendeléséhez elképzelhetjük, hogy szintén hatalmas file tartozik.

Végül pedig megírják a címüket, ahová elküldhetjük nekik a kívánságunkat, amire ők hamarosan árajánlattal válaszolnak, vagy felveszik velünk a kapcsolatot. Több telephelyük is van, bár ügyfélfogadás nincs mindegyikben a jelen állás szerint. Én nem tudok betelni a displayek nézegetésével – bár matricákkal és ruhákkal kezdtem, egészen elterelődtem. Talán ez mutatja a tudást, hogy bármilyen érdeklődéssel érkező embert be tudnak vonzani, hiszen a szép mindenkit megragad. Ezek a displayek pedig igenis szépek, csalogatóak, s bár üresen állnak a referencia képeken, szívesen vásárolnék róluk, bármit is tartalmazzanak. Ilyen csinos állványokat otthonra is elfogadnék.

Tehát még egyszer, hogy el ne felejtsétek, a Color Nyomdát, azon belül is a matricás részleget így találjátok meg: matrica nyomtatás budapest.

De persze az sem árt, ha megjegyzitek a nevüket! Ígérem, ha megnézitek a munkáikat, egyből meg fogjátok jegyezni, hogy kik ők.

Most már csak az a kérdés, mi legyen a matrica, amit itt elkészíttetek. A terveimről nem mondtam le, a gyerkőcöknek tényleg jól fog állni az egyedi matrica… csak éppen annyi a lehetőség, levélpapír, boríték, karszalag, jegyzettömb, naptár, tapéta, padlófólia, bélyegző, térbetű, lézer gravírozás… lehet, hogy a gyerekek nem is becsülnék annyira a matricát, mint én ezeket a szépségeket? Lehet, hogy inkább saját magamnak kéne csináltatnom valami szépet? Lehet, hogy lehet.

matrica nyomtatás budapest